mAoYGYd - Imgur_DxO

Maj 11, 2015

Jedna z najładniejszych wycieczek rowerowych w moim życiu, równać z nią może się tylko Pętla Tatrzańska. Piękne góry, krajobrazy, podjazdy, zjazdy i ta pogoda… kolejne marzenie spełnione :)

Do Żywca z Krakowa dojechaliśmy samochodem, zaparkowaliśmy nieopodal biedronki i ruszyliśmy w kierunku Szczyrku a właściwie jednego z głównych punktów wycieczki: Przełęczy Salmopolskiej. Salmopol to piękna górzysta droga łącząca miasta Szczyrk i Wisłę. Byłem przekonany, że wyjazd na sam szczyt Salmopola będzie dosyć stromy, trudny i wymagający, okazał się równomierny i bardzo przyjemny. Długi zjazd, połączony z pięknymi krajobrazami zapierał dech w piersiach.

W Wiśle zatrzymaliśmy się przy skoczni narciarskiej, muszę przyznać tunel pod skocznią jak i cały obiekt zrobił na mnie ogromne wrażenie. Kolejnym punktem wycieczki, a właściwie wisienką na torcie była przełęcz Kubalonka, do tej pory nie wierzyłem w miłość od pierwszego wejrzenia, ale w tym wspaniałym podjeździe się zakochałem…. Obracając głowę w tył, i patrząc na serpentynę którą przed chwilą przejechałem czułem się jak w Alpach.
Z Kubalonki skręciliśmy w boczną malowniczą drogę prowadzącą do Stecówki i Baraniej góry – Przysłop, niestety zakaz wjazdu rowerami skierował nas w stronę zjazdu do Istebnej.
Z Istebnej udaliśmy się do Trójstyku, czyli miejsca w którym łączą się granice Polski, Czech i Słowacji, po każdej ze stron stoi Obelisk, a całość stanowi ciekawy obiekt turystyczny.
Ostatnim ciekawym miejscem był podjazd pod Koniaków, z którego rozpościerał się piękny widok na Beskid Żywiecki. Na szczycie pożegnaliśmy górki i udaliśmy się ku zjazdowi wzdłuż drogi ekspresowej S69 do Milówki. Po drodze zaliczyliśmy jeszcze kilka gmin i wróciliśmy do Żywca.
Mieliśmy ograniczony czas i umówione wieczory,przez co jak najszybciej udaliśmy się w stronę Krakowa.
Trasa jest wspaniała i polecam ją każdemu miłośnikowi gór, podjazdów i zjazdów.

Nie mogę się doczekać kolejnego przyjazdu do Żywca. Odwiedzenia Ustronia(Równicy) oraz Międzybrodzia Żywieckiego, góry Żar, i kilku innych ciekawych miejsc.