-
Pobieramy aplikację GPSBabel
Uruchamiamy aplikację i konwertujemy wszystkie nasze trasy w jeden plik .gpx:
Input: Zaznaczamy File
File name: Zaznaczamy wszystkie pliki które chcemy widzieć na mapie
Output: Zaznaczamy File i wybieramy format: GPX XML
Filename: Wybieramy lokalizację i nazwę naszego pliku np: gpx.gpx
Klikamy OK i rozpocznie się konwertowanie, jeśli wyskoczy jakiś błąd, najprawdopodobniej mamy polskie znaki w nazwach plików np kraków-wieliczka.tcx, musimy je usunąć.

-
Pobieramy aplikację Quantum GIS (1.5.0)
Uruchamiamy aplikację, w zakładkach wybieramy: Wtyczki -> OGR konwerter uruchom, a następnie:
Format: GPX
Dataset: Wybieramy wcześniej przekonwertowany w programie GPSBabel plik gpx
Warstwa: Tracks
Format: ESRI Shapefile
Dataset: Miejsce zapisu(przed zapisem usuwamy poprzednio wygenerowane w w programie pliki: tracks.shp, program ma problemy z nadpisywanie plików)
Klikamy OK i czekamy aż program wygeneruje plik tracks.shp i kilka innych plików

-
Pobieramy aplikację Tilemill
Uruchamiamy aplikację, tworzymy nowy projekt(New Project), Filename: nazwa projektu, odznaczamy Default Data(Include world layer and styles.) i klikamy Add
Następnie w lewym dolnym rogu klikamy ikonę Layers -> +Add new layer -> Datasource wybieramy plik wygenerowany w programie Quantum tracks.shp
W oknie style.mss po prawej usuwamy wszystko i wklejamy następujący kod i klikamy save:
#tracks::extraglow[zoom <8] {
line-width:5;
line-color:#30c125;
line-opacity:1;
line-smooth:0;
}
#tracks::extraglow[zoom >8] {
line-width:13;
line-color:#30c125;
line-opacity:0.18;
line-smooth:0.6;
}
#tracks::glow {
line-width:5;
line-color:#f3992e;
line-opacity:0.4;
}
#tracks::base {
line-width:1;
line-color:#cf2e2e;
line-opacity:0.6;
}
Wszystko powinno wyglądać jak na poniższym screenie:

Jeśli jest Ok, klikamy Export -> MBTiles
Name: Nazwa projektu
File name: Nazwa pliku .mbtiles
Zoom: Skala – proponuje wartości 0-13 lub 0-14
Musimy jeszcze zaznaczyć na mapie pole w którym znajdują się nasze trasy, im bliżej tras tym lepiej(wygenerowany plik będzie mniej ważył), klikamy Export i czekamy aż program wygeneruje plik .mbtiles. Postęp możemy monitorować klikając w Export -> View Exports, po zakończeniu zapisujemy plik (Save -> save Mbtiles)

-
Zakładamy darmowe konto w serwisie Mapbox klikając „Sign up”
Logujemy się, klikamy zakładkę Data -> Upload Data i wybieramy wygenerowany w Tilemill plik .mbtiles.

Po zakończonym uploadzie klikamy wrzucony przez nas plik -> Create Project

Zostaniemy automatycznie przeniesieni do nowej mapy, wybieramy Style -> Terrain
Project -> Settings -> Wpisujemy nazwę naszej mapy
Project -> Advanced -> Zaznaczamy Save current map position(dzięki tej opcji mapa zapamięta pozycję na ekranie) i klikamy Save
Po zapisaniu w zakładce Project -> Info -> Share znajduje się link do naszej mapy którym możemy się dzielić ze znajomymi.

-
Aktualizacja mapy
Jeśli chcemy zaktualizować naszą mapę, musimy powtórzyć wszystkie kroki, aż uzyskamy nowy plik .mbtiles następnie na stronie mapbox -> Data klikamy Update i aktualizujemy mapę za pomocą nowego pliku
-
To wszystko , podziel się swoimi stylami(Tilemill) i Heatmapą w komentarzach.